Auto Podbabská se stala partnerem Nepárové skupiny veslařské reprezentace
03.06.2015
Auto Podbabská a Nepárová skupina veslařské reprezentace Dukla Praha domluvili partnerství.
Do Čech se veslování dostalo z Hamburku díky tamním obchodníkům. První závody se konaly v rámci oslav příjezdu prvního vlaku do Prahy dne 22. 8. 1845. V roce 1860 vznikl v Praze na Žofíně první veslařský klub s názvem English Rowing Club, jehož členy byli nejen Angličané a Němci, ale i Češi. Velký podíl na dalším rozvoji veslování měl Miroslav Tyrš, který dal v roce 1865 impuls k založení veslařsko-plavecké jednoty Vltava a v roce následujícím byl při Sokole pražském založen veslařský odbor. Zájem o veslování mezi Sokoly vedl k ustavení dalších veslařských odborů v Hodoníně, Roudnici nad Labem, Písku a Praze.
V roce 1884 byla založena Ústřední jednota veslařů z Čech. Především zásluhou Josefa Rösslera-Ořovského se jí v roce 1893 podařilo navázat kontakt s mezinárodní veslařskou federací FISA, která vznikla rok předtím. V roce 1896 pak FISA vydala souhlas se startem českých veslařů v mezinárodních závodech. Členy FISA jsme se stali v roce 1920.
Byl to také Rössler-Ořovský, který v roce 1895 založil nejstarší český Jarní skulerský závod, který je dodnes součástí Primátorek. Právě vznik závodu o Primátorský štít v roce 1910 byl mocným impulsem pro české veslování. Primátorky se staly jedním z mezníků v rozvoji českého veslování a významnou pražskou společenskou událostí, jejíž kontinuitu přerušila pouze první světová válka.
"V neděli 7. 6. 2015 se u Palackého mostu v Praze znovu sešli fandové veslování, aby drželi palce účastníkům již 102. ročníku pražských Primátorek. Po pátečním a sobotním vedru tentokrát trápil borce na lodích jen vítr, se kterým si ale nakonec všichni více či méně zdárně poradili. Po hlavním závodě jako obvykle gratulovali posádce pražské Dukly. A slaví 36. vítězství v řadě."
Zdroj: Český veslařský svaz, Český rozhlas