Rozvor se oproti předchozímu Amaroku natáhl o 173 mm na výsledných 3270 mm, z čehož budou mít benefit především cestující na zadních sedadlech. Na délku se vůz natáhl o téměř deset centimetrů na finálních 5350 mm. Maximální možná hloubka brodění se pak zvětšila z půl metru na osmdesát centimetrů. Pohon všech kol 4Motion je samozřejmostí, stejně jako šest jízdních režimů.
Co se motorizací týká, základem bude 2,0l turbodiesel o výkonu buďto 150 koní a 350 Nm, případně 170 koní a 405 Nm točivého momentu. První jmenovaný agregát bude v základu k mání s pětistupňovým manuálem a pohonem zadních kol, výkonnější varianta nabízí za příplatek nastavitelný pohon všech kol a šestistupňový manuál.
Už základní výbava Amaroku nabídne přední světla z LED diod nebo zadní parkovací kameru, pro 17palcová litá kola, multifunkční volant nebo vyhřívaná zpětná zrcátka už je však potřeba zabrousit do vyšší specifikace Amarok Life. Další výbava Amarok Style už se chlubí 18palcovými litými koly, 12palcovým displejem infotainmentu nebo „matrixovým“ osvětlením IQ.Light.
Pohled do interiéru je pozoruhodný, podařilo se skloubit charakter terénního vozu s komfortem a zástupem technologií na palubě.
Kromě tříramenného multifunkčního volantu, který jakoby z oka vypadl tomu, který známe z Golfu, na první pohled zaujmou dva velké digitální displeje. Větší z nich, určený pro informačně-zábavní systém o úhlopříčce 12 palců (ve standardu 10 palců), na sebe strhává většinu pozornosti a kolem něj se tyčí poctivé hliníkové obložení.